Helpcentrum - Huurder

Vind het antwoord op veelgestelde vragen

Wat moet je doen bij een incident tijdens een huurperiode?

  1. Neem contact op met de eigenaar Als je met het voertuig kunt blijven rijden zonder verdere schade te veroorzaken en de veiligheid van de passagiers niet in gevaar komt, kan de huurperiode doorgaan. Je hoeft alleen de eigenaar per sms of telefoon op de hoogte te stellen. Als dit niet mogelijk is, volg dan de volgende stappen.
  2. Vul de schadebeschrijving volledig in Zorg ervoor dat je bij het inleveren van het voertuig de schadebeschrijving gedetailleerd invult. Noteer alle schade die tijdens je huurperiode is ontstaan en maak foto's en video's om het bemiddelingsproces te vergemakkelijken. Zoals aangegeven in de Algemene Huurvoorwaarden, wordt de borg ingehouden in afwachting van de evaluatie van de schade die is ontstaan door het ongeval/incident of andere kosten die tijdens de huurperiode zijn gemaakt.
  3. Meld de schade rechtstreeks via je dashboard De eigenaar en de huurder moeten de schade(s) via het formulier in het online dashboard melden binnen 72 uur na het einde van de huurperiode. Ons team kan dan je dossier bekijken. Elke onvolledige of op een andere manier verzonden melding zal niet worden verwerkt.

Belangrijke opmerking: We moedigen je aan om direct een regeling te treffen met de eigenaar, als een minnelijke schikking mogelijk is.