Helpcentrum - Huurder

Vind het antwoord op veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?

Het is mogelijk om wijzigingen aan te brengen in je reisdata, verzekering of kilometerlimiet voor een reservering, zelfs als deze al bevestigd is. Het verzoek kan worden ingediend tot op de dag van de geplande terugkeer.

Om dit te doen, ga je naar je Yescapa-account, vervolgens "Mijn reizen" om het wijzigingsverzoek te doen (geen enkel verzoek kan worden verwerkt via telefoon of e-mail).


Welke wijzigingen kan je zelfstandig via je Yescapa-account doen?


1) Wijziging van dag(en) of wijzigen van de kilometerlimiet vóór betaling

Je hoeft alleen maar een nieuw verzoek in te dienen met de juiste voorwaarden.


2) Wijziging van dag(en) of wijzigen van de kilometerlimiet na betaling:

Je kan zelf, eenvoudig en snel, een reeds bevestigde huur wijzigen via je account in het gedeelte "Mijn reizen" en vervolgens "Wijzigen": 

Je kan het volgende aanpassen:

  • De vertrekdatum vervroegen;
  • De aankomstdatum verschuiven naar een latere datum;
  • De kilometerlimiet verhogen;
  • Opties toevoegen

Voor één en dezelfde reservatie zijn verschillende wijzigingen mogelijk. 

Om de reservering te wijzigen:

  1. Ga naar je account in het gedeelte "Mijn reizen" en vervolgens "Wijzigen";
  2. Kies de modaliteiten van de wijziging en klik op de knop "Opslaan";
  3. Controleer de informatie en de voorwaarden voor wijziging;
  4. Bevestig de aanvraag door te klikken op de knop "Mijn aanvraag verzenden";
  5. Er zal dan een e-mail naar de eigenaar worden gestuurd. Indien hij de wijziging aanvaardt, zal je de betaling van de bijbehorende kosten worden aangeboden;
  6. De wijziging zal pas van kracht zijn op het contract en het verzekeringsattest zodra je de betaling hebt verricht. 


3) Toevoeging van een extra dag verzekering na betaling: 

In geval van een wijziging van datum, kan je vragen om het voertuig voor één extra dag te verzekeren door te klikken op "Vraag een verlenging van de verzekering aan", zonder bijkomende kosten te betalen aan de eigenaar. Dit is vooral handig als je het voertuig de avond tevoren ophaalt of het de volgende ochtend pas inlevert.

Alvorens een dergelijk verzoek te doen, is het aanbevolen dit eerst te bespreken met de eigenaar.

Zodra de aanvraag door de eigenaar is aanvaard, moet je de aanvraag bevestigen door de verzekeringspremie te betalen, anders blijft de boeking ongewijzigd.


Speciaal geval: 

Verschuiving van reisdata: Het is mogelijk de huurdata te verschuiven. Een e-mail van zowel de huurder als de eigenaar moet naar ons worden gestuurd om de data van het verblijf te kunnen verschuiven, tegen hetzelfde tarief en onder dezelfde voorwaarden.

Annulatie van een huurdag of een kilometerlimiet na betaling: Het is niet mogelijk één of meerdere huurdagen te annuleren of de kilometerlimiet te verlagen als de huur werd bevestigd en betaald