Helpcentrum - Huurder

Vind het antwoord op veelgestelde vragen

Wat zijn de terugbetalingsvoorwaarden in geval van annulering?

Alle annuleringen en terugbetalingen moeten worden aangevraagd via je account op de website ("Mijn reizen" > "Details van de reservatie" > "Wijzigen of annuleren").

  • Bij annulering langer dan 30 dagen voor vertrek: je krijgt 70% van de huurprijs terugbetaald, exclusief verzekering- en servicekosten.
  • Bij annulering minder dan 30 dagen voor vertrek: Er is geen terugbetaling mogelijk, het volledige bedrag is verschuldigd.
  • In geval van annulering binnen 24 uur na de bevestiging van de reservatie: je hebt recht op een volledige terugbetaling, behalve in het geval dat de aanvang van de huur 24 uur na de bevestiging is gepland; in dat geval worden de verzekeringskosten niet terugbetaald.

Indien je je reisdata wenst uit te stellen, verzoeken wij je dit vooraf met de eigenaar te bespreken en ons vervolgens per e-mail, met de eigenaar in cc, op de hoogte te brengen van de uitgestelde reisdata. We zullen de verandering daarna doorvoeren.

In geval van annulering door de eigenaar of bij pech aan het voertuig, kan je om een terugbetaling vragen, exclusief de kosten van de annuleringsverzekering indien je deze optie hebt genomen.

In geval van annulering wegens COVID-19, nodigen we je uit de speciale pagina te raadplegen. 

Ter herinnering, de keuze van betaling in 2 termijnen vrijwaart je niet van de betaling van het totale huurbedrag in geval van annulering minder dan 30 dagen voor vertrek.


Deze vragen kunnen je interesseren